Wat kost dat?

Het contributiebedrag van onze groep bedraagt €12,50 per maand (plusscouts betalen 50%). Voor het innen van de contributie maken we gebruik van automatisch incasso. Door het inschrijfformulier ondertekend terug te sturen geeft u Scouting Schinnen toestemming om de contributie maandelijks af te schrijven. Daarnaast zijn er extra kosten voor evenementen (zoals kampen). U kunt de bijdrage voor deze evenementen ook middels automatisch incasso betalen. Hiervoor dient u per evenement toestemming te geven middels het digitale inschrijfformulier

Wat als ik de kosten niet kan betalen?

Wanneer u niet de financiële ruimte heeft om de maandelijkse contributie of andere kosten (als de deelname aan kampen of de aanschaf van een Scoutfit) te betalen kan het zijn dat u in aanmerking komt voor een regeling van de gemeente. Om u wegwijs te maken in deze regelingen en hulp te krijgen bij het aanvragen hiervan kunt u contact opnemen met stichting Leergeld. Deze stichting heeft daarnaast ook eigen regelingen die u mogelijk kunnen ondersteunen. Voor meer informatie en contact met de stichting kunt u terecht op de website van Leergeld: http://www.leergeld.nl

Wat krijg ik voor mijn geld?

Wat krijgt uw kind voor dit geld? Het belangrijkste is natuurlijk het lidmaatschap van onze Scoutinggroep. Dit houdt in dat uw kind wekelijks mag meedraaien met de opkomsten! Ook krijgt uw kind een Scouting Magazine met daarin nieuwtjes, tips en een leuke Scoutingstrip. Daarnaast is het met behulp van het online registratiesysteem Scouts Online gemakkelijk om contactgegevens te bekijken en aan te passen. Ook kunt u in Scouts Online de Scoutcard van uw kind downloaden. Dit is de lidmaatschapskaart van Scouting Nederland waarmee uw kind korting krijgt bij de ScoutShop en diverse kampeerterreinen in binnen- en buitenland. Doordat we zijn aangesloten bij Scouting Nederland (en daarmee de 2 wereld Scouting organisaties) kunnen leden deelnemen aan nationale en internationale Scoutingactiviteiten. Bovendien krijgen we vanuit de landelijke organisatie ondersteuning in de ontwikkeling van de methodiek en op juridisch en organisatorisch vlak.

Waar geeft de vereniging haar geld aan uit?

Het lijkt er misschien op dat we als vereniging via verschillende kanalen geld binnen krijgen dat we kunnen uitgeven aan het organiseren van activiteiten. Helaas is dit niet zo en hebben we te maken met veel kosten die nodig zijn voor het goed en veilig kunnen organiseren van de wekelijkse activiteiten. Hierbij kunt u denken aan de huur van het gebouw, aanschaf en onderhoud van het materiaal, contributie aan Scouting Nederland, verzekeringen en administratieve kosten als bankkosten en vergunningen.

Hoe is scouting verzekerd?

Scouting Nederland heeft een collectieve verzekering. Deze kent een dekking voor particulier veroorzaakte schadegevallen en is aanvullend op de eigen aansprakelijkheidsverzekering. Ook heeft Scouting Nederland een ongevallenverzekering. Meer informatie staat op http://www.scouting.nl